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ストライプ柄ネクタイとワイシャツの印象について : 若者と親世代の比較を中心に
https://wayo.repo.nii.ac.jp/records/88
https://wayo.repo.nii.ac.jp/records/88402ed055-22d7-488e-a1db-139f6011b619
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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KJ00005091940.pdf (727.8 kB)
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Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2008-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ストライプ柄ネクタイとワイシャツの印象について : 若者と親世代の比較を中心に | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Sensory effective evaluation of the striped neckties and the shirts : Comparative study between the younger generation and their parental generation | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ネクタイ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ワイシャツ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | コーディネート | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 印象評価 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 好み | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 購入 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 因子分析 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | necktie | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | shirt | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | co-ordination | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | impression | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | inclination | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | purchase | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | factor analysis | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
著者 |
布施谷, 節子
× 布施谷, 節子 |
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著者所属(日) | ||||||
値 | 和洋女子大学 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Wayo Women's University | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This study aimed to get the basic data for the marketing of the necktie and the shirts, and also aimed to declare the factors concerned with the impression of them. The objects were consisted of ninety four men and one hundred and two women from young generation to their parental generation. Main results were as follows; The important point to purchase a necktie was the price next to the color or the pattern. Though TPO (the time, the place, the occasion) and the season were not emphasized, multipurpose usage was emphasized to purchase a necktie. From the sensory effective evaluation using four neckties and four shirts, it was declared that the sober and adult colors or patterns were important factors. From the factor analysis using three items concerned with the impression of the sixteen co-ordinations consisted of four neckties and four shirts and one item concerned with the will to purchase them, the items which meant the inclination and the purchase were extracted in the same factors. It developed that the inclination was the master card for men and women to purchase a necktie and a shirt. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN1012144X | |||||
書誌情報 |
和洋女子大学紀要. 家政系編 巻 48, p. 75-85, 発行日 2008-03 |